Czego najczęściej dotyczą reklamacje w hotelu?

Home  /  Ciekawostki  /  Czego najczęściej dotyczą reklamacje w hotelu?

Czego najczęściej dotyczą reklamacje w hotelu?

by Karolina Malicka Wrzesień 10, 2020

Rezerwując nocleg w hotelu, oczekujemy, że wielkość i wygląd pokoi, usługi hotelowe, jak i jakość obsługi będą zgodne z informacjami zamieszczonymi na stronie obiektu noclegowego. Niestety czasem okazuje się, że oferta prezentowana w sieci nijak ma się do rzeczywistości. Klienci, którzy nie są zadowoleni z pobytu, czują się oszukani i lekceważeni, mają prawo do złożenia reklamacji. Czego najczęściej dotyczą reklamacje w hotelu?

Jakie są najczęstsze powody niezadowolenia gości hotelowych?

Reklamacje w hotelu mogą dotyczyć najróżniejszych aspektów funkcjonowania obiektów noclegowych, ale po przeanalizowaniu wszystkich skarg wpływających od niezadowolonych klientów, da się wyszczególnić kilka najczęściej powtarzających się powodów reklamacji. Oczywiście nie każdy hotel przyjmuje skargi równie często.

Zła jakość pożywienia, brak różnorodności, zimne posiłki

Pierwszą kategorię stanowią reklamacje dotyczące wyżywienia (dotyczy obiektów, które oferują pokój ze śniadaniem, ze śniadaniem i obiadokolacją, albo pełne wyżywienie w opcji all inclusive). Najczęściej narzekamy na ceny posiłków, które wydają nam się za wysokie w stosunku do tego, co otrzymujemy na talerzu. Skargi dotyczą również jakości posiłków i ich różnorodności. Osoby, które zdecydowały się na opcję all inclusive, narzekają, że każdego dnia posiłki wyglądają niemal identycznie, jest mała różnorodność, a to, co zostało podane i tak znika po kilku chwilach. Goście, którzy schodzą na posiłek nieco później, nie mają już w czym wybierać. Obsługa działa zbyt wolno i nie nadąża z uzupełnianiem pojemników, a nawet jeśli robi to na czas, dokładki okazują się zimne.

Wielkość pokoi, jakość mebli, niedokładne sprzątanie

Reklamacje w hotelu bardzo często dotyczą samych pokoi. Zdarza się, że ich wielkość znacznie różni się od tego, co podano w opisie obiektu. Nierzadko problemem jest też jakość sprzętów. Goście hotelowi narzekają na zarwane materace, wystające sprężyny, trwale poplamione narzuty, urwane drzwiczki przy szafkach, uszkodzone kabiny prysznicowe itd. Problemem jest też czystość pokoju, a raczej jej brak. Nie chodzi jedynie o to, w jakim stanie zastaniemy pokój po zameldowaniu, ale też to, jak wygląda jego codzienne sprzątanie. Prawdziwą zmorą są niedokładnie posprzątane łazienki. Gościom nie podoba się również, że obsługa nie wymienia ręczników.

Problemy z dostępem do Internetu

Mimo iż rozwój nowoczesnych technologii postępuje bardzo szybko i jesteśmy przyzwyczajeni do niemal nieustannego bycia online, to wiele obiektów noclegowych wciąż nie udostępnia gościom bezpłatnego Internetu. A nawet jeśli w obiekcie działa darmowy, bezprzewodowy Internet, to często zdarza się, że możliwość korzystania z niego istnieje tylko w określonych miejscach, np. w hotelowym lobby. Tymczasem większość gości chciałaby korzystać z Internetu w pokojach, najlepiej wygodnie leżąc w łóżku.

Jakość, uprzejmość personelu

Reklamacje w hotelu często dotyczą personelu, który bywa nieuprzejmy, a niekiedy wręcz opryskliwy. Goście oczekują, że obsługa hotelowa zawsze udzieli im niezbędnej pomocy, lub przynajmniej podejmie taką próbę, niestety nie zawsze tak się dzieje.

Możliwość komentowania Czego najczęściej dotyczą reklamacje w hotelu? została wyłączona
Comments are closed.